مسئله ی مقدس

یک مسئله‌ی بسیار مهم، پرداختن به شرکتهای دانش‌بنیان است .

مسئله ی مقدس

یک مسئله‌ی بسیار مهم، پرداختن به شرکتهای دانش‌بنیان است .

نقش اساسی دانشگاه‌ها در تحقق اهداف اقتصاد دانش‌بنیان


استادیار دانشگاه مدیریت دانشگاه تهران گفت: بی شک دانشگاه به عنوان مکان اصلی تولید علم‌ می‌تواند‌ نقشی اساسی‌ در تحقق‌ اقتصاد دانش بنیان‌ در کشور و دانشگاه‌ها ایجاد کند.

نقش اساسی دانشگاه‌ها در تحقق اهداف اقتصاد دانش‌بنیان  به گزارش‌ خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛  احسان چیت‌ساز استادیار دانشگاه مدیریت دانشگاه تهران در سومین همایش‌ ملی‌ فناوری سلامت‌ که در دانشگاه‌ علوم پزشکی تهران برگزار شد، گفت: بر اساس سند‌ چشم‌انداز‌ 20 ساله‌ کشور در سال‌ 1404 اقتصاد ایرانی بایستی به اقتصاد دانش بنیان تبدیل شود‌. همچنین یکی از مباحث‌ مهم در برنامه‌ ششم توسعه‌ اقتصاد دانش بنیان و جایگاه آن جهت تحقق‌ اقتصاد مقاومتی‌ است.

 وی ادامه داد: اقتصاد دانش بنیان، اقتصادی است که باعث‌ تولید ثروت از راه دانش می‌شود و کاربرد دانش و اطلاعات در آن اهمیت بالایی دارد.

 استادیار دانشگاه مدیریت دانشگاه تهران بیان کرد: بی شک‌ دانشگاه به عنوان‌ مکان‌ اصلی تولید‌ علم و دانش‌ علاوه بر مأموریت‌های آموزشی – تحقیقاتی خود نقش‌ محوری‌ در تحقق‌ اهداف‌ اقتصاد‌ دانش بنیان‌ خواهد داشت‌ و در این بین دانشگاه‌های نسل سوم‌ و کارآفرین‌ با هدف تجاری‌سازی دانش‌ و تربیت‌ دانشجویان کارآفرین‌ بیش از پیش‌ مورد توجه‌ قرار گرفته‌اند.

 چیت‌ساز‌ عنوان کرد: با توجه به نقش کلیدی‌ ارتباط‌ صنعت با دانشگاه‌ به منظور تعریف‌ ایده‌های دارای قابلیت‌ تجاری‌سازی و قدرت انتقال‌ به درون‌ جامعه امروزه‌ راه‌اندازی دفاتر‌ انتقال‌ فناوری در دانشگاه‌ به منظور‌ تحقق‌ اهداف دانشگاه‌‌های نسل سوم‌ از اهمیت بالایی‌ برخوردار است.

 وی اظهار داشت: حوزه سلامت با توجه به جامعه هدف خود یکی از حوزه‌های بسیار مستعد به منظور هدف‌گذاری توسط شرکت‌های دانش بنیان است که می‌تواند نقش برجسته‌ای در درآمدزایی‌، ایجاد اشتغال و افزایش صادرات کالاهای‌ دانش بنیان در کشور داشته باشد‌.

 استادیار دانشگاه مدیریت دانشگاه تهران تصریح کرد: با توجه به سیاست‌های کلان دانشگاه علوم پزشکی تهران در حوزه توسعه نوآوری‌، فناوری‌ و تجاری‌سازی دانش بنیان سلامت، معاونت تحقیقات و فناوری این دانشگاه‌ اقدام‌ به راه‌اندازی‌ دفتر‌ تجاری‌سازی فناوری سلامت‌ با هدف توسعه‌، حمایت‌ و نهادینه نمودن‌ ایده‌های دارای‌ قابلیت‌ تجاری‌سازی در حوزه پزشکی و سلامت‌ نموده‌ است.

اهمیت برگزاری فن‌بازار‌های فناوری در تجاری سازی محصولات

 چیت‌ساز ادامه داد: یکی از ‌بستر‌های مهم‌ در توسعه فناوری‌ و تجاری‌سازی فناوری سلامت‌ برگزاری‌ فن‌بازار‌های فناوری سلامت است‌. فن‌بازار سلامت یا بازار فناوری سلامت در واقع همان بنگاه‌ تخصصی‌ معاملات‌ فناوری سلامت است که محلی برای معرفی‌ و مبادلات‌ فناوری سلامت و پزشکی می‌باشد.

 استادیار دانشگاه مدیریت دانشگاه تهران، اضافه کرد: در این راستا یکی از اقدامات مهم در معرفی‌ بهتر فن‌بازارها به جامعه دانشگاهی، مراکز تحقیقاتی و صنعتی‌ راه‌اندازی یک نشریه‌ خبری، تحلیلی، آموزشی و پژوهشی است که نقش مهمی در فرآیند ثبت و نشر تبادل اخبار و رویدادها‌ و دستاوردهای‌ حاصل‌ از تجار‌ی‌سازی ایده‌های دانش‌ بنیان‌ و نیز ایجاد بستری مناسب‌ برای‌ توسعه‌ ارتباط میان پژوهشگران‌ و فناوران‌ در عرصه‌ نوآوری و تجاری‌سازی می‌باشد‌.

 چیت‌ساز یادآور شد: امیدواریم‌ گامی مفید‌ هر چند کوچک‌ در ایجاد انگیزه‌ و تبادل‌ نظرات‌ و ایده‌ها در توسعه تجاری‌سازی سلامت و ایجاد زمینه‌ همکاری اصولی‌ در زمینه‌ سلامت‌ و اقتصاد دانش بنیان‌ در درون دانشگاه‌ها شکل بگیرد‌.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.